Известие

Collapse
No announcement yet.

Първа степен работи постоянно!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    малко си се пообъркал
    Колкото по-студено, толкова ТРВ-то е по отворено , дроселирането намалява (щото дупката става ГОЛЯМА) разликата в наляганията се намалява (диференциалната), компресора се разтоварва и температурата на изпарение се вдига . ( Ако въобще няма дюза, няма да има разлика в наляганията. Все едно си свързал компресора с една тръба вход-изход )
    Ако затваряше, , компресора ще нагнетява все повече течната фаза (просто защото няма къде да отиде) , докато се достигне критично налягане при което ще има БУМ. (но в случая има пресостат, който ще го спре, байпасен клапан в него , който при 28 бара, ще свърже входа с изхода му, и клапан, който ще изхвърли фреона в атмосферата при 30 бара , преди да стане БУМ)
    И още нещо: хидравличен удар в климатичен компресор няма как да стане , тъй като няма цикъл на сгъстяване при затворен обем (клапаните на цилиндърчетата се отварят и затварят пружинно)
    Да не говорим, че по принцип , докато е студен, върти течна , а не газова фаза. Къде ще се втечни/изпари френа зависи единствено от точката на терморавновесие (температура/налягане).
    За ПОРЕДЕН ПЪТ : Компресора се изключва само при АВАРИЯ ! (независимо на двигател или климатик)
    Единствената причина, поради която водя този спор с теб, е че въвеждаш в хората в заблуда, мислейки си , че е нормално да им щрака компресора докато карат .
    За мен

    Comment


    • #62
      Аз мисля, че 5 градуса на изпарител не е повреда. А е нормално работно състояние на системата в определен момент. Все пак диапазона от външна температура, респективно постъпващ въздух, е доста голям, отделно работният диапазон на компресора също.
      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
      Lancia Kappa JTD '98 -

      Comment


      • #63
        Сега пояснявам нагледно как стоят нещата!

        Включва се климата!
        Ниско налягане (синия монометър) показва - около 2 бара
        Високо налягане (червения монометър) не помня колко беше но май около 20...

        След определено време като се изключи
        Ниското налягане става 4,5-5
        Високото май над 25

        Това е за Ниското съм 100% сигурен за Високото долу горе!

        Сега ако стои на 4 на вентилатора (т.е. макс) компресора не се изключва! Ако се сложи на 3 също много рядко може да се изключи даже само май 1, 2 пъти което е нищо! Вече ако се сложи на 1 или 2 степен тогава почва да прави тоя номер...Това е общо взето нагледно!

        ПП: Благодаря на Добромирски и на останалите колеги!
        156 2.4JTD 136+ PS

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
          малко си се пообъркал
          Колкото по-студено, толкова ТРВ-то е по отворено , дроселирането намалява (щото дупката става ГОЛЯМА) разликата в наляганията се намалява (диференциалната), компресора се разтоварва и температурата на изпарение се вдига . ( Ако въобще няма дюза, няма да има разлика в наляганията. Все едно си свързал компресора с една тръба вход-изход )
          Ако затваряше, , компресора ще нагнетява все повече течната фаза (просто защото няма къде да отиде) , докато се достигне критично налягане при което ще има БУМ. (но в случая има пресостат, който ще го спре, байпасен клапан в него , който при 28 бара, ще свърже входа с изхода му, и клапан, който ще изхвърли фреона в атмосферата при 30 бара , преди да стане БУМ)
          И още нещо: хидравличен удар в климатичен компресор няма как да стане , тъй като няма цикъл на сгъстяване при затворен обем (клапаните на цилиндърчетата се отварят и затварят пружинно)
          Да не говорим, че по принцип , докато е студен, върти течна , а не газова фаза. Къде ще се втечни/изпари френа зависи единствено от точката на терморавновесие (температура/налягане).
          За ПОРЕДЕН ПЪТ : Компресора се изключва само при АВАРИЯ ! (независимо на двигател или климатик)
          Единствената причина, поради която водя този спор с теб, е че въвеждаш в хората в заблуда, мислейки си , че е нормално да им щрака компресора докато карат .
          За мен
          Не е така !!! усезателя на трв го затваря при наличие на студ в изхода на изпарителя .... !!!!!
          Как така къде ще отиде фреона като затвори трв- то ми в ресивера .... ТРВ равно на ресивер който да събира течноста след кондензатора когато трв неиска да я ползва цялата ....

          Понеже каза ,че в климатичен компресор неможе да се получи хидравличен удар ,я сега кажи защо на колите с дюзи( капилярки) нямат ресивер на течната линия ,а имат акумулатор на смукателната след изпарителя и преди компресора .....

          Отговор
          Защото капилярката неможе да си променя според зависи сечението ,като трв и да затвори притока на фреон ,тя е изчислена да пръска повече от нужното количество фреон за да е винаги сигурно, че изпарителя е пълен .....
          и за да не стигне понякога излишна течност недоизпарила се в изпарителя до компресора ,се слага акумулатора.
          набългарски казано дойзпарител .
          Той събира течноста надъното и компресора смуче само студените пари от повърхноста .
          156 sportvagon 1.9jtd

          Comment

          Working...
          X